Lärt mig franska

Heeej bloggen!
Nu sitter jag här och chattar och jag kom hem för en och en halv timme sen. Vi fick sluta halv 3 istället på 10 i 4 i dag för våran senska var inställd. Så jag gick hem. Mamma var hemma som vanligt och hon gjorde iordning en bulle till mig. Den här veckan har vi inget speciellt bara som vanligt. Jag var också med på fridas och elins franska lektion för jag har en sån lång håltimme och jag orkade inte gå hem. Så jag lärde mig lite ord på franska. Fast igentligen har jag spanska.
 
Några ord jag lärde mig:
Min älskling : mon amour
Lilla gumman : ma puce
Jag är kär : je suis amoureux
Öppna munnen : ouvre la bouche
Sen var det några fler.


I kväll ska jag inte göra något speciellt bara ta det lungt. Jag var ganska trött i skolan i dag så jag ska någ gå och lägga mig ganska tidigt i dag tror jag. Jag har inte kunnat sova så länge elelr snarare hunnit sovit ut. Vi var ju på cup i helgen och då kunde jag inte sova så länge. Ena dagen skulle vi upp kl.08.00 och andra dagen skulle vi upp kl.09.00. Fast det är ju lite sovmorgon. Men man får väl skylla sig själv om man somnar sent på kvällen också. Men i dag ska jag försöka somna tidigt om det går. Jag kommer väl antagligen ligga vaken till 12 och inte kunna somna som händer ibland.

Men ha en bra fortsatt kväll eller efttermiddag hehe jag är inge bar på när som e vad.

puss puss ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0