Snart är det dags

Heej bloggen!
Nu är det så att jag inte kommer vara hemma på några dagar men jag kanske kan blogga ändå.
Det är så att min mamma är inne på BB och ska födda. Det hände i dag. Jag ska berätta allt som hände.

Det var så att vi skulle till Skärholmen och shoppa. Vi han bara ner för några rulltrappor och då sa mamma:
- ronja, mitt vatten har gått.
och jag ba:
- Ne du skojar.
-nee.
Så vi fick lov att hitta en toalett. Sen ringde mamma till Karolinska sjukhuset och berättade att hennes vatten hade gått och att hon var i Skärholmens centrum med sin dotter. Så vi fick lov att åka in och jag behövde följa med. Igentligen ska man ju inte köra bil när vattnet har gått.Men mamma var tvungen. Så jag ringde pappa och berättade att mammas vatten hade gått och jag var ganska shockad. Det är jag fortfarande. Sen ringde jag våran granne Annika och hon var i Bromma så hon kom in till oss och sen skulle hon skjusa hem mig. När vi väl kom in fick jag och mamma leta parkering. Det finns nästan inga parkeringar på det där sjukhuset det är alltid fullt. Men men. När vi väl fick parkering träffade vi Annika och hon hämtade en rullstol för mamma kunde inte gå och när vi kom till förlossningsingången fick mamma ett rum. Där kollade dom barnets hjärtljud och man fick se hur hennes värkar va. Jag har alltid velat följa med mamma när hon ska kolla hjärthjuden och nu fick jag äntligen höra. Det lätt så himmla härligt. Sen gick jag och Annika och handlade lite på ett cafe och några tidningar till mamma. Sen ringde pappa och sa att han var påväg och han berättade att han var i Vaxholm. ganska långt bort och han skulle då hem och duscha och sen få skjus av Annikas man Anders(kallas Dallas).Så jag och Annika stannade kvar med mamma tills dom kom. Sen fick mamma lov att byta rum till ett förlossningsrum och där sitter hon nu. När jag kom in där fick jag en liten ryssning och tyckte det var lite obehagligt. När vi sen satt oss till rätta kom en sjuksköterska in och skulle sätta på en apparat som man kunnde höra hjärtljuden och se när mamma fick värkar. Hon frågade också mig och Annika om vi ville ha kaffe eller te. Så Annika tog kaffe och jag tog en kopp te. Medans mamma inte fick äta eller dricka dogot. Dom hade också satt in dropp på henne och hade berättat att dom kanska skulle behöva göra kejsarsnitt. Men det var bara kanske. Själv var jag fortfarande i ett litet shocktillstånd och typ kollade mig runt hela tiden. Sen kom pappa och Dallas och lilla anna. Så när pappa kom skulla jag och Annika åka hem. Så vi alla fyra jag, Annika, Dallas och lilla anna åkte tillbaka till ekerö.
så nu har jag precis tagit en dusch. Kännde mig lite ovräch. Jag gillar lixom inte sjukhus jag har redan legat på sjukhus 2 gånger och min lillebrorsa med fast jätte länge. Så strax eller ja snart ska jag åka med snälla Annika. Jag ska till min mormor. Hon ska skjusa mig ditt. Jag pallar lixom inte vara hemma just nu. Så jag kan lika gärna åka till mormor så får jag lite sällskap.
Men jag skriver mer om jag får höra något. Ha det så bra så länge. Så hoppas jag att min lilla shocktillstånd försvinner snart.
puss puss lilla Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0