very cold

Heej bloggen.
nu sitter jag här och fryser. I dag hade vi en livräddningsdag efter lunch. Då fick man välja mellan att inte eller om man ville hoppa ner i en isvak och sen ta sig upp med tubbar. Så jag och några av mina kompisar hoppade i. Det var inte kallt i vattnet men sen när man kom upp var det så himla kallt. Jag höll på att frysa till en isbitt kändedes som. Men innan jag hoppade i sa ena brandmanen att han skulle ställa en fråga till mig när jag låg i och fårgan var:
- Vad har vatten för symbol?
Det är ju jätte lätt men jag kunde inte tänka eller prata när jag låg i vattnet. Det värkligen gick inte. Men sen glömde jag bort frågan så han fick säga den igen och då svarade jag:
- H2O
Då fick jag komma upp. Jag sprang i strumpor till tappströmsskolans gympasal och där innen sen fick malin hjälpa mig av med mina strumpor och mina kläder. Både mina händer och fötter hade donat bort kändedes det som. Så läskigt. Men det var jätte kul. Så nu sitter jag här i mössa, vantar och sköna varma kläder och ska plugga lite. Men det är en sak som jag fick höra igår. Det var att det var en crosskille som hade ramlat och dött. Jag fick se videon från hans krach och det är inte kul.

Jeremy lusk


Ikväll ska jag på träning och jag hinner nog inte skriva något sen. Men vi syns i morgon. pusspuss

// Ronja

Kommentarer
Postat av: evelina

gud vad hemskt!

2009-02-11 @ 17:30:01
URL: http://evelinua.blogg.se/
Postat av: roonja

mm, jag vet och men ser ju lixom hela huvet böjas :S

2009-02-11 @ 21:47:32
URL: http://bararonja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0