Första gången

Kom hem för en stund sen och jag har precis tänt grillaen för första gången.

Pappa Hämtade mig vid färjan på andra sidan, asså vid Slagast när jag kom med färjan. Vi drog då till någon båtaffär för han skulle köpa en sak till båten. Sen drog vi till AVA MC. Där provade jag skyddet som jag ville ha. Men jag köpte det inte. Jag ska vänta lite men det. Sen drog vi till några andra affärer. Vi färjan sen var det hur mycket bilar som helst så vi fick vänta på 2 färjor innan vi skulle få åka på. Men jag satt och spelade på mobilen så för mig var det ingen fara. Sen när jag kom hem ringde jag lilla farfar och frågade om han hade något jobb till mig så jag kunde känna lite pengar. ( alltid bra med lite små jobb). Så jag ska till dom i morgon och göra något. Vet inte vad ännu men det får vi se då.
Pappa och jag var inne på onoff tror jag det heter och där köpte vi ett skydd till min ipod och en laddare som jag kan ha med mig typ jorden runt. Den passar alltså till flera olika kontakter. Sen en tv till deras rum.

Men just jag tände grillen för första gången. Det var ganska läskigt. hällde på alla grillkål och sen tändvätska. Sen var det det där med tändstickorna. Jag brukar alrdig tända med tändstickor så det var lite läskigt. Det gick åt 3-4 stycken innan det börjat rycka. Sen 2 till då började det brinna, hehe. Men som sakt det var första gången.


Här brinner det iallafall lite

Ikväll ska jag träffa Elin. Hon åker till Italien i morgon så vi hinner inte träffas i morgon. Kommer sakna henne massor.

// Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0