Bästa midsommarhelgen

Heej bloggen
Jag kom precish me från landet med elin. Vi har haft det så bra och jag har så mycket att berätta. men jag får försöka fatta det lite kortfatat.

Jag och elin har tältat hela midsommarhelgen och det har varit så sjukt mysigt ohc det har varit så himla varmt i tältet när vi vaknat på morgonen. Vid midsommar var vi vid något ställe som jag inte riktigt vet vad et heter men där dansade vi i allafall runt stången och hade kul. Dan feter midsommar, alltså i går. Då var jag och elin och letade groor till min kusin för att det var några som hade smittit för henne. Vi hittade två styken och det var ganska äckligt. Men det var iallafall första gången jag och elin höll i en grodda. SEn drog vi oss ner mot vattnet där alla andra var och när vi kom ditt så hade dom hittat en snok som min brorsa höll i. Jag fick också hålla i den och jag som är så himla ormrädd. ( Är inted et på skansen, bara i naturen) Men självklart ska det hända något när jag håller i den. Den hoppar till på något sätt så jag kastar iväg den för jag blev så himla rädd och det var någ inte så skönt för den.

Lite senare på dagen så drog vi oss neråt till en resturang som hette Gripen. Där åt vi en god lunch och senare på kvällen skulle ett band spela. Pappa och min morbror skulle dit så jag och elin följde med och det var tur vi gjorde det. Det var det roligaste jag gjort på länge. Vi träffade några killar där som börjad flörta med oss och sen gick vi ut på dansgolavet med dom. Ena kille ville att jag och elin skulle rida på hans axlar men han orkade inte oss båda. Så en annan kille tog elin och den killen tog mig. Dom var ju ganska pakade och dom vinglade runt ganska mycket när jag och elin satt där uppe. Men dom var hur snälla som helst. Vi stod sen och snackade lite med dom och spännde musklerna, hehe. Men sen vid 12 skulle dom stänga när det var som roligast och jag och elin började gå hem med lilla pappa och lilla morbror Jimmy.

Så i dag när vi var nere vid Gripen när morfar och Jimmy skulle spela på hästarna kom killarna gåendes på vägen förbi. Det var värkligen så himla kul. Det fanns också en kille som var pakade från första början som snodde min keps men jag fick tag på den sen. han var riktigt rolig.

Jag lägger inte lite bilder från helgen snart.

Hoppas ni har haft det bra, det har iallafall jag

// Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0