Prao + bussresa

Ennu en dag på praoen och i dag var det så himla kul. Jag fick göra massor och jag fick massor med beröm. Jag fick skjus av maya som är en av dom som jobbar där till centrum och där träffade jag elin. Vi skulle till Ica och göra en hk läxa som ska vara klar vecka.13. på vägen till Ica möte vi Joel och Victor och vi stanade och sanckade lite. Sen plötsligt ringer linus på min mobil och han står inne på Ica vid fönstret med jimi och vinkar till oss. Jag och elin gick in på ica och då träffade vi dom där. Det fans gratis choklad där som man fick ta( kommer inte på vad den heter nu igen). Men sen tog vi sällskap med linus och jimi hem och sen åkte jag och elin hem till mig en stund. Jag skulle byta lite kläder och fixa lite. Sen gick vi till elin och där bestämde vi att vi skulle åka lite buss för skoj skull. Vi åkte ner till Ekerö Centrum med 342 och där väntade vi på en buss 318 mot Jäsängen. Vi bestämde oss för att åka och hälsa på Wille. Vi ringde honom när vi ungeför var vid något slags fengelse och det var då vi kom på, eller vi fick lite hjälp av wille. Vi satt på fel buss. Man skulle åka 317 till wille. Så jag och elin viste inte riktigt vad vi skulle göra men vi åkte till Färentunna kyrka för att kolla när en buss hem skulle komma. Men såklart är det alltid något som ska hindra oss hem. Bussen kom inte för om en timme och jag och elin blev alldelles togiga. Elin ville lifa men jag vägrade och sen tillslut kom elin på att hon hade sin mp3 med sig som vi lyssnade på. Juste vi sjöng och spelade in också. Det var så himla kul. Sen när bussen kom åkte vi förbi där vi igentligen skulle ha gått av och mött wille. Men det blev lite sent och om vi skulle ha gått av där hade vi behövt vänta en timme till till nästa buss. Men sen väl nere vid centrum var bussen 10 minuter försenad och jag och elin stod fortfarande och lysnade på hennes mp3. Men nu äntligen är jag hemma efter en så lång busstur, hehe. ( Fast det var ganska kul). Jag har precis ätit lite ensam middag och det blev pasta med Bolognes. Så nu sak jag fixa för morgondagen och ska försöka gå och lägga mig lite tidigare.

puss puss och he det så kul i morgon.
// Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0